• Persoonlijke aanpak
  • Werkwijze op maat
  • Resultaatgericht
079-8898235

De impact van social media

Hoe groot is de impact van social media, in het algemeen en met het oog op de vindbaarheid van uw website? De social media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven.

We gebruiken Facebook massaal om contact met vrienden te onderhouden, Twitter ontploft tijdens nieuwswaardige gebeurtenissen of TV-shows en zonder LinkedIn lijkt het niet langer mogelijk om zakelijk succes te boeken. Instagram biedt ons een visueel overzicht van alles wat ons bezighoudt en via andere social media hebben we de mogelijkheid haast alles te delen wat we zoal meemaken.

Met betrekking tot de vindbaarheid van uw website is Google de enige die precies weet hoe groot de invloed van social media is, iets dat ze niet met het publiek zullen delen. We kunnen er zelf alleen naar gissen, al lijkt het erop dat de invloed de laatste jaren behoorlijk is toegenomen. Pagina’s die veel likes hebben op Facebook, waarover veel tweets worden verstuurd of die via LinkedIn worden aanbevolen scoren over het algemeen een stuk beter dan pagina’s die binnen de sociale media totaal onopgemerkt blijven.

Aanbevelingen door vrienden

Laten we even teruggaan naar de tijd voor de social media, of zelfs de tijd voordat we massaal gebruik maakten van het internet. We gaven vrienden en familie aanbevelingen over bepaalde bedrijven waar we goede ervaringen mee hadden, om er zeker van te zijn dat ook zij hun auto konden laten repareren, of ze op zoek konden gaan naar bepaalde meubels. Het waren deze aanbevelingen die in veel van de gevallen als zeer waardevol werden ervaren, naast de informatie die vrienden en familie op konden vragen door contact op te nemen met de bedrijven zelf en hen bijvoorbeeld naar de mogelijkheden te vragen.

Vandaag de dag hebben we de beschikking over het internet en de social media, waardoor er een aantal zaken veranderd zijn. U kunt een pagina delen via Facebook, Twitter, LinkedIn of andere social media, om vrienden en familie aan te geven dat u te spreken bent over de service, of dat u een interessant artikel bent tegengekomen. In feit werkt dit nog altijd hetzelfde als voorheen, al doen we het nu digitaal. Het is wat dat betreft niet vreemd dat de impact van social media naast linkbuilding behoorlijk groot is, nu Google erin slaagt om dit mee te nemen in het algoritme dat de plaats van bepaalde pagina’s binnen de zoekmachine bepaalt.

Diverse sociale media

We maken tegenwoordig gebruik van verschillende social media, waardoor het van belang is om als website of onderneming na te gaan welke er voor u interessant zijn. Bent u bijvoorbeeld vooral actief binnen de consumentenmarkt? Dan is het een goed idee om gebruik te maken van Facebook. Consumenten zijn hier over het algemeen allemaal actief, waardoor u de mogelijkheid heeft om een groot deel van uw doelgroep te bereiken. Daarnaast kunt u via Facebook een goede klantenservice aanbieden, of heeft u de mogelijkheid om na te gaan wat bezoekers van uw website of producten vinden.

Richt u zich aan de andere kant meer op de zakelijke markt? Houd dan rekening met de impact van bijvoorbeeld LinkedIn, aangezien hier de zakelijke contacten gelegd worden. Ook Twitter kan dan een belangrijke rol spelen, aangezien de ‘buzz’ die er rondom artikelen en pagina’s ontstaat voor een groot deel verantwoordelijk is voor een goede positie binnen de zoekresultaten. Probeer bezoekers aan het eind van een artikel te overtuigen om een bepaalde pagina te delen, waardoor ze deze als het ware aanbevelen bij hun vrienden, familie en collega’s en de kans groot is dat u uw vindbaarheid kunt verbeteren.

Waardevolle pagina’s

Google is doorlopend op zoek naar de meest waardevolle pagina’s op het internet, om die zo hoog mogelijk binnen de zoekresultaten te kunnen presenteren. Google kijkt hierbij naar meer dan 200 verschillende factoren (het complete algoritme), maar houdt onder andere rekening met de social media. Op het moment dat veel gebruikers van het internet een bepaalde pagina aanmerken als interessant door deze te delen, is de kans immers groot dat andere bezoekers hier ook wat aan zullen hebben. Google kan de waarde van een pagina als het ware meten, door na te gaan wie deze opstelt (Google Author) en hoeveel gebruikers deze vervolgens delen.

Plaats bij artikelen altijd de bekende buttons van Twitter, LinkedIn en Facebook, naast eventuele andere social media die u interessant lijken. Met name Google+ is een aanvullende keuze waar u gebruik van kunt maken, aangezien Google dit heel nadrukkelijk gebruikt om de zoekresultaten te beïnvloeden. Slaagt u erin een pagina populair te maken binnen Google+? Dan is de kans groot dat deze goed gevonden zal worden en daardoor verder aan populariteit kan gaan winnen. Ook met een webshop is het zeer interessant om gebruik te maken van de social media, bijvoorbeeld om bepaalde producten en aankopen te laten delen.

Deel online berichten

Deel zelf de online berichten waarvan u denkt dat ze waarde toevoegen voor de volgens op uw Twitter, Facebook of LinkedIn account en probeer uw bezoekers aan te sporen ditzelfde te doen. Schrijf content waar uw bezoekers daadwerkelijk wat aan hebben, bijvoorbeeld door ze tips te geven die andere aanbieders liever geheim houden of waar ze wellicht zelf niet van op de hoogte zijn. U zorgt er op die manier voor dat u positief gebruik kunt maken van de impact van social media, zoals Google die de laatste jaren flink wat groter heeft gemaakt.

Eerder al kwam Google Author even voorbij, dit is een relatief nieuw systeem dat Google gebruikt, om bepaalde content van goede auteurs meer waarde toe te dichten. Deze Google Author rank hangt samen met een Google+ profiel, waardoor het bovendien interessant is om daar gebruik van te maken. Het betekent in principe dat een groot aantal gedeelde artikelen zorgt voor een goede schrijver in Google’s ogen, waardoor nieuwe artikelen vervolgens een betere waardering krijgen. Onderschat de impact van social media niet en maak onder andere gebruik van Google+ om binnen de zoekmachine zo goed mogelijk gevonden te worden.

Deel dit artikel:

Reacties

WavizSmips

order generic viagra
http://viagrawithoutdoctorprescriptions.org - viagra without a doctor prescription
buy viagra and pay with pay pal
<a href="http://viagrawithoutdoctorprescriptions.org">viagra no prescription
</a> - ed clinics
viagra 10mg how long does it last occupation

RobFekfeart

Buy Viagra With Mastercard Kamagra 100 Thrush And Cephalexin 500 Mg [url=http://drugs2k.com]cialis[/url] Cheap Cialsis No Prescription Kamagra Super Toprol Xl Cialis Recensioni Buy Roaccutane Online Uk [url=http://drugsly.com]viagra[/url] Canadian Drug Stores

Recente reacties

Geen reacties beschikbaar.

Sander Rueck

SEOdiensten.nl

Neem contact op

Gratis SEO scan

Hoe is jou website seo onpage ingericht?

SEO on-page optimalisatie

On-page optimalisatie, waar staat dat voor en waarom is het van belang? SEO, we hebben er allemaal wel eens van gehoord, maar hoe zorgt u ervoor dat u er optimaal gebruik van kunt maken? Om hier een antwoord op te kunnen geven moeten we terug naar de basis, naar de manier waarop Google websites wil rangschikken, om gebruikers de meest relevante pagina’s aan te kunnen bieden.

" Sander is zoekmachine optimalisatie expert in hart en nieren. Voor veel van onze projecten maken we graag gebruik van zijn kennis en constructieve aanpak. Wil je beter...
  • Zoekmachine marketing

    Kennismaking

    Maak kennis met onze persoonlijke, betrokken en efficiënte werkwijze. Wij helpen u met het vergroten van uw omzet middels uw website. Krijg topposities in Google!

  • Zoekmachine marketing

    Linkbuilding

    Na een grondige SEO analyse van uw website gaan we aan de slag met de linkbuilding. Ontvang maandelijkse rapportages van de vorderingen en behaalde resultaten.

  • Zoekmachine marketing

    voordelen

    Wij gaan actief aan de slag met kwalitatieve linkbuilding waardoor uw website beter scoort in de zoekmachines. Binnen enkele weken al goede resultaten!

  • Zoekmachine marketing

    resultaten

    Wij doen ons uiterste best om de hoogst haalbare resultaten te behalen voor uw organisatie. Benieuwd naar behaalde resultaten? Neem contact op of bekijk enkele referenties.