• Persoonlijke aanpak
  • Werkwijze op maat
  • Resultaatgericht
079-8898235

Hoe profiteert u van de Google Panda 4.0 update?

De Google Panda 4.0 update is uit, maar wat betekent dat voor uw eigen website en optimalisatie? Is uw positie binnen de zoekresultaten drastisch verslechterd, of wordt u juist ineens beter gevonden? Panda 4.0 is een nieuwe update van het algoritme dat Google gebruikt om de resultaten te rangschikken. Dit levert winnaars en verliezers op, waaruit we bovendien kunnen afleiden welke elementen er van belang zijn voor een goede ranking.

Kleine bedrijven winnen

Het valt op dat het vooral de websites van kleinere bedrijven zijn die winnen, ten opzichte van de grotere merken. De laatste tijd was er juist een trend gaande dat de grote ondernemingen beter gevonden werden, maar dat lijkt Google nu een halt te hebben toegeroepen. In Amerika verloren bijvoorbeeld eBay.com en Yellowpages.com veel van de vermeldingen in de zoekresultaten, terwijl Medterms.com en Shopstyle.com veel wonnen.

Content en zoekopdrachten

Het lijkt sinds de Google Panda 4.0 update nog meer van belang om rijke en waardevolle content op uw website te plaatsen. Speel daarbij bij voorkeur in op de zoekopdrachten van gebruikers, het liefst op een manier die concurrenten niet gebruiken. De rijke content moet bezoekers daadwerkelijk wat opleveren en daarmee van toegevoegde waarde zijn.

Sociale media en lage kwaliteit content

Probeer het voor bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken om artikelen via de sociale media te delen, door te liken of sharen. Sinds de Google Panda 4.0 update lijken de sociale media nog meer van belang, met zometeen meer specifieke aandacht voor Google+. Pas pagina’s van lage kwaliteit op uw website aan of verwijder deze zelfs helemaal, aangezien deze schadelijk lijken te zijn voor de ranking binnen de zoekresultaten. Meet bijvoorbeeld het aantal likes en shares, om na te gaan welke content meer of minder van waarde is voor bezoekers.

Google+ en links

Google+ verdient een specifieke vernoeming, omdat dit samenhangt met het Google Authorship dat van steeds groter belang wordt. Maak hiervoor een Google+-account aan en link de artikelen op uw website aan uw profiel. Gebruik daarnaast rich snippets en relevante meta titles en descriptions, om qua relevantie geen kans onbenut te laten om de vindbaarheid van uw website na de Google Panda 4.0 update te optimaliseren.

Keyword stuffing en LSI

Kijk aan de andere kant uit met ‘keyword stuffing’, aangezien Google hier na de Google Panda 4.0 update weer wat scherper op lijkt te zijn. Gebruik een keyword niet meer dan 1 - 3x per 100 woorden en gebruik in plaats daarvan LSI, Latent Semantic Indexing. Gebruik keywords gerelateerd aan het main keyword, waarmee u zorgt voor meer synoniemen binnen de tekst.

Het is na de Google Panda 4.0 update uiteindelijk weer een stuk belangrijker geworden om waardevolle content toe te voegen, waar gebruikers daadwerkelijk wat aan hebben. Des te beter u daarin slaagt, des te beter uiteindelijk uw positie binnen de zoekresultaten. Google beloont het creëren van goede content door goede schrijvers, iets waar deze update opnieuw een belangrijk bewijs van is.

Deel dit artikel:

Recente reacties

Geen reacties beschikbaar.

Sander Rueck

SEOdiensten.nl

Neem contact op

Gratis SEO scan

Hoe is jou website seo onpage ingericht?

SEO on-page optimalisatie

On-page optimalisatie, waar staat dat voor en waarom is het van belang? SEO, we hebben er allemaal wel eens van gehoord, maar hoe zorgt u ervoor dat u er optimaal gebruik van kunt maken? Om hier een antwoord op te kunnen geven moeten we terug naar de basis, naar de manier waarop Google websites wil rangschikken, om gebruikers de meest relevante pagina’s aan te kunnen bieden.

Sander doet meer dan er van hem verwacht wordt, hij heeft me scherpe adviezen gegeven om mijn website te optimaliseren en voor te bereiden zodat hij door middel van...
  • Zoekmachine marketing

    Kennismaking

    Maak kennis met onze persoonlijke, betrokken en efficiënte werkwijze. Wij helpen u met het vergroten van uw omzet middels uw website. Krijg topposities in Google!

  • Zoekmachine marketing

    Linkbuilding

    Na een grondige SEO analyse van uw website gaan we aan de slag met de linkbuilding. Ontvang maandelijkse rapportages van de vorderingen en behaalde resultaten.

  • Zoekmachine marketing

    voordelen

    Wij gaan actief aan de slag met kwalitatieve linkbuilding waardoor uw website beter scoort in de zoekmachines. Binnen enkele weken al goede resultaten!

  • Zoekmachine marketing

    resultaten

    Wij doen ons uiterste best om de hoogst haalbare resultaten te behalen voor uw organisatie. Benieuwd naar behaalde resultaten? Neem contact op of bekijk enkele referenties.