Zoekmachine Marketing

In de internet gedreven wereld is zoekmachine marketing van groot belang om uit te blinken in de zoekresultaten ten opzichte van de concurrentie. Bereik jouw doelgroep optimaal en behaal meer omzet met onze SEO & SEA diensten.

Vrijblijvend SEO advies? Neem contact op

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

SEO is een afkorting van Search Engine Optimization en een onderdeel van zoekmachine marketing met als doel de vindbaarheid van websites binnen de gratis zoekresultaten van Google en andere zoekmachines te verbeteren. Met SEO zorgen we ervoor dat jouw website op belangrijke zoektermen hoger in de zoekmachines komt waardoor je beter zichtbaar bent, een hoger doorklikpercentage krijgt en meer bezoekers en omzet kunt realiseren via jouw website.

Hoger in Google met SEO

Hoe komt mijn website hoger in Google?

De zoekresultaten van Google zijn onderverdeeld in gratis en betaalde zoekresultaten. SEO is nodig om hoger te komen in de gratis zoekresultaten. Er zijn meer dan 200 factoren die bepalen op welke positie jouw website staat binnen deze zoekresultaten. Grofweg kunnen we deze factoren onderverdelen in on-page optimalisatie en off-page optimalisatie.

Inspiratieblog: 7 tips voor een betere organische vindbaarheid

On-page website optimalisatie

On-page optimalisatie

Hieronder valt het optimaliseren van factoren op je website zodat Google beter begrijpt wie jij bent en wat je doet. Denk hierbij aan het verbeteren van gebruikersvriendelijkheid, structuur, teksten, afbeeldingen en intern linking binnen je website. In de praktijk werken we een checklist af met belangrijke verbeterpunten zodat we jouw website tot in de kleinste puntjes kunnen optimaliseren voor de gebruiker en Google.

Inspiratieblog: Zoekmachine marketing trends voor 2019

Linkbuilding optimalisatie

Off-page optimalisatie

Google hecht steeds meer waarde aan de reputatie van bedrijven. Deze factor kunnen we niet beïnvloeden op jouw website en we zijn hiervoor dus afhankelijk van externe invloeden. Denk hierbij aan geplaatste beoordelingen en (link)vermeldingen binnen je vakgebied richting jouw website. Dit zorgt (mits positief) voor een groter vertrouwen bij Google wat resulteert in betere posities voor jouw website binnen de zoekresultaten van Google.

Linkbuilding uitbesteden

Vrijblijvend SEA advies? Neem contact op

SEA (zoekmachine adverteren)

SEA is een afkorting van Search Engine Advertising en staat dus voor zoekmachine adverteren. Bij SEA betaal je een bedrag aan Google per klik ofwel bezoeker op jouw website. De gesponsorde zoekresultaten worden boven,- en onder de gratis (SEO) zoekresultaten weergegeven en zijn herkenbaar aan de groene tekst Adv. voor de website url. Naast de betaalde tekstadvertenties (Google Ads) vallen ook productadvertenties (Google Shopping) hieronder en je kunt verder uitbreiden met display advertising en Youtube marketing.

Direct meer succes

Het verschil tussen SEO en SEA

Bij SEA kan je exact bepalen met welke zoekwoorden je wel of juist niet wilt worden weergegeven, maar ook wanneer, hoe vaak en bij wie. Je kunt de mogelijkheden tot in de kleinste details vergelijken en perfectioneren om een effectieve campagne te krijgen binnen je Google Ads budget. SEOdiensten kijkt graag vrijblijvend met je mee naar verbeterpunten om meer rendement uit jouw Google Ads campagnes te behalen. Uiteraard kunnen we ook complete campagnes op maat met specifieke wensen opzetten.

Wat valt onder SEA?

SEA is voornamelijk gericht op Google search maar kan ook prima worden ingezet bij Youtube en Bing.
Wij zijn gespecialiseerd in de volgende onderdelen:

  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Remarketing
  • Google Display Netwerk
  • Youtube adverteren
  • Bing Ads

90% van de campagnes die wij analyseren loopt omzet mist.
Benieuwd of er bij jouw campagnes nog winst valt te behalen?
Neem contact op

Inspiratieblog: 7 tips om meer te verkopen via effectieve Google advertenties

De voordelen van online adverteren:

  • Bereik jouw doelgroep effectief op het juiste moment
  • Krijg meer naamsbekendheid dankzij een groot bereik
  • Profiteer van uitgebreide remarketing mogelijkheden
  • Reken af op basis van resultaat

Informatie aanvragen

 

Vertel mij alles over conversie optimalisatie Neem contact op

Conversie Optimalisatie

Met conversie optimalisatie transformeren we kijkers op je website naar kopers. Dit doen we door jouw website, doelgroep en bezoekersgedrag te analyseren. We verbeteren de verhouding van bezoekers die een bepaalde actie (conversieratio) uitvoert zoals het aanvragen van een offerte, product koopt of een ander doel zoals het inschrijven op je nieuwsbrief. Met conversie optimalisatie is het mogelijk om enorme winsten te behalen met vaak kleine inspanningen.

Gegarandeerd conversie

Wat is jouw conversiepercentage?

Je berekent het conversiepercentage door het aantal doelen of acties te delen door het aantal sessies op je website. Dus als je bijvoorbeeld 10 producten hebt verkocht uit 100 sessies heb je een conversiepercentage van 10%. Heb je weleens nagedacht hoeveel extra omzet je kunt behalen met een hoger conversieratio van 1, 5 of 10%?

Wat gaat er goed of fout?

Meten = Weten! Bij conversie optimalisatie is dit van cruciaal belang. We analyseren binnen Google analytics het gedrag van jouw bezoekers en optimaliseren je website aan de hand van deze input. We kunnen bijvoorbeeld tot de conclusie komen dat vrijwel niemand klikt op die afbeelding waarvan je dacht dat hij geweldig was, of erachter komen dat meer dan de helft van je bezoekers niet eens de moeite neemt om naar beneden te scrollen op je website. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt en wij helpen je graag om middels conversie optimalisatie jou een goed inzicht te geven van de valkuilen en verbeterpunten.

Inspiratieblog: 5 tactieken om de conversie te verhogen

Belangrijke pijlers bij conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie kan je opdelen in 3 belangrijke pijlers waaronder:

  • Vertrouwen
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Overtuiging

Het doel is om drempels bij je bezoekers weg te nemen en zo van je website of webshop een geoliede machine te maken met het hoogst haalbare conversiepercentage. Dit realiseren we door veel algemene kennis en te experimenteren met A/B-testen.

Conversie optimalisatie analyse aanvragen

Web analytics Neem contact op

Web Analytics

Bij Web Analytics duiken we in cijfers en data uit onder andere Google analytics. De info die we hier vergaren is zeer waardevol en met deze input kunnen we jouw website en vindbaarheid verder optimaliseren. Web Analytics gaat hand in hand met Conversie optimalisatie en is een van de eerste onderdelen waar je aan moet denken bij het opzetten of uitbreiden van je online business.

Meer inzicht in data

Leer je gebruikers kennen

Met Web analytics kunnen we meer informatie vergaren over de herkomst, het gedrag en het profiel van je website bezoekers. We krijgen nieuwe inzichten en kunnen hierdoor de strategie optimaliseren en het marketingbudget efficiënter inzetten.

Meer informatie

Hoe scoort jouw website?

Wil je online domineren in jouw branché zonder torenhoge online marketingkosten te hoeven betalen? Start dan vandaag nog met het verbeteren van de online vindbaarheid voor jouw website door een gratis SEO-adviesplan aan te vragen.